تحقیق کلمات کلیدی که از ابتداییترین اقدامات مورد نیاز برای بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو است، به فرآیندی گفته میشود که طی آن یک متخصص سئو و یا سئو کار با استفاده از ابزارهایی به جستجوی بهترین کلمات کلیدی و انتخاب آنها اقدام میکند.
کیورد ریسرچ چیست کلماتی که با یک حوزه کاری بیشترین تناسب و سازگاری را داشته و میتوانند ترافیک و ورودی به یک سایت و یا میزان بازدید از آن را افزایش دهند. طی این فرآیند جایگاه یک وبسایت در میان نتایج جستجو بهبود پیدا میکند.
امروزه برخی از بازید فیک برای بالابردن بازخورد سایت خود استفاده می کنند برای آگاهی بیشتر درباره ی تاثیر بازدید فیک به ادامه مطلب مراجعه کنید.
همانطور که میدانید در میان کلمات کلیدی، بعضی میزان جستجوی بالاتری در میان کاربران دارند. این دسته از کلمات، رقابتی بوده و میتوانند ترافیک بسیار بالایی را وارد یک وب سایت کنند. در حالی که برخی دیگر از کلمات و عبارات، سرچ و یا جستجوی کمتری داشته اما با این حال تاثیر آنها در فروش بسیار بالا است. پس باید استراتژی مناسبی را برای تحقیق کلمات کلیدی در نظر داشته باشید .
تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت
همانطور که پیش از این نیز اشاره شد یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای بهینه سازی وبسایت خود انجام دهید تحقیق در حوزه کلمات و عبارات کلیدی است. انجام این فرآیند کمک میکند تا صفحات وب سایت شما پس از ایندکس شدن توسط رباتها و الگوریتمهای تعیین شده گوگل به جایگاه و رتبه بهتری در نتایج جستجو دست پیدا کنند.
کلمات کلیدی بر روی سئو تاثیر دارند؟
یکی از مهمترین فاکتورهای مد نظر رباتهای گوگل بررسی بر روی کلمات کلیدی شما است که با حوزه کاریتان در ارتباط مستقیم قرار گرفته و توسط کاربران جستجو میشوند.
تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای پستهای وبلاگ و کسب و کار خود به ایدههای بهتری دست پیدا کرده و یا به سوالات کاربران و دغدغههای اصلی آنها پاسخ دهید. حتی این امکان را به دست میآورید که دسته بندی محصولات صفحات خود را بهتر انجام داده و یا خدمات خود را مناسبتر دسته بندی کنید .
انواع کلمه های کلیدی در سئو
کلمات کلیدی در سئو را میتوان در دو دسته اصلی جای داد که عبارتند از user intent و search volume .
هر کدام از این دسته بندیها خود شامل موارد و زیرگروههای مخصوص به خود بوده و معیار اصلی دسته بندی آنها هم مفاهیم مورد نظر کاربران و تعداد جستجوی کلمات است. کلمات کلیدی که در دسته user intent جای میگیرند نشان دهنده نیت و یا هدف کاربران از جستجو در اینترنت هستند.
همانطور که میدانید هر کدام از کاربران با هدف و نیت خاصی به جستجوی مطالب در اینترنت مشغول میشوند. ممکن است هدف کاربر مطالعه یک خبر باشد و یا بخواهد خدمات و محصولات خاصی را انتخاب و خریداری کند. از این میان برخی از کلمات کلیدی informational هستند و به منظور کسب اطلاعات توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرند.
آموزش و یا نحوه پخت یک غذا را میتوان در این دسته جای داد که کاربر با جستجوی آن تمایل دارد دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهد و اهداف مالی مد نظر نیست.
برخی از کلمات کلیدی که در این دسته جای میگیرند نیز از نوع transactional هستند که هدف از جستجوی آنها انجام یک معامله و یا خرید و فروش کالا و خدمات است. این نوع کلمات معمولاً به صورت خرید یک محصول سرچ میشوند.
کلمات کلیدی را میتوان بر اساس فاکتور search volume نیز در انواع کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی عبارتی و کلمات کلیدی طولانی جای داد. کلمات کلیدی اصلی که به آنها هد نیز گفته میشود کلمات و عبارات اصلی و کوتاهی به شمار میروند که به وفور در اینترنت توسط کاربران جستجو شده و یک دسته بندی خاص و یا مفهوم کلی را نشان میدهند.
انواع دسته بندی کلمه کلیدی کدام است؟
برای نمونه کلمات موبایل، کامپیوتر ” و … را میتوان در این دسته قرار داد. این کلمات جستجوی بسیار زیادی داشته و این که بتوانید آنها را در رتبههای برتر موتورهای جستجو جای دهید اندکی دشوار خواهد بود. از سوی دیگر با جستجوی آنها شما نمیتوانید به نیت کاربران پی ببرید.
کلمات کلیدی عبارتی که به آنها middle tail نیز گفته میشود این دشواری را نداشته و نتایج آنها نیز نسبت به کلمات کلیدی هد، مشخصتر است. با این حال این کلمات نیز با مشکل کلی بودن و یا نامفهوم بودن مواجه هستند.
عباراتی از قبیل هتل ارزان” را میتوان از این دسته از کلمات کلیدی به شمار آورد. در صورتی که تمایل دارید وبسایتی پرترافیک و پربازدید برای خود تدارک ببینید بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که با آنها long tail نیز گفته میشود.
این نوع از کلمات کلیدی این امکان را دارند که چیزی در حدود ۷۰ درصد ترافیک برای شما به ارمغان آورند. از سوی دیگر عرضه و میزان رقابت بر روی کلمات کلیدی طولانی بسیار کمتر از دیگر انواع کلمات کلیدی است. این کلمات در حالت معمول از ترکیبی از ۳ و یا چهار کلمه ساخته شده و کاربرانی آنها را جستجو میکنند که به دنبال دستیابی به یک محصول خاص بوده و یا موضوعی مشخص را دنبال مینمایند. از جمله این کلمات کلیدی میتوان به خرید بلیط ارزان هواپیمای مشهد تهران” اشاره کرد. با سرچ این کلمات، کاربران قادر به دستیابی به نتایج کاملاً مشخصی خواهند بود .
تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟
کلمات ,کلیدی ,دسته ,آنها ,کاربران ,جستجوی ,کلمات کلیدی ,دسته بندی ,تحقیق کلمات ,گفته میشود ,کلیدی طولانی ,تحقیق کلمات کلیدی ,کلمات کلیدی طولانی ,کلمات کلیدی عبارتی ,انواع کلمات کلیدی